Լուսանկարչությունն առեղծվածային ու կլանող աշխարհ է, հետաքրքիր են ոչ միայն պատրաստի կադրերն ու դրանց ստացման ընթացքը, այլ նաեւ ամեն մեկի ստեղծման պատմությունն ու ասելիքը: Դրա համար պատահական չէր, որ որոշեցի հանդիպել լուսանկարիչ Արվին Քոչարյանի հետ: Նրա ստուդիայում էլ Bravo.am-ի համար խոսեցինք իր աշխատելաոճից, արած յուրահատուկ գործերից, հաջողության գրավականից, անընդհատ սովորելուց ու մելանխոլիայից:
- Արվին, ո՞րն է եղել երբեւէ Ձեր տեսած ամենատպավորիչ նկարը:
- Բարդ հարց է (ծիծաղում է,-հեղ.): Իմ մեջ կադրով է միշտ ֆիքսվում՝ նկար լինի կամ կինոյից որեւէ դրվագ: Ամենատպավորիչը Մերլին Մենսոնի «The Beautiful People» տեսահոլովակի այն հատվածն է, երբ կերպարները դալանից դուրս են գալիս ու միանգամից սկսում բարձրահասակ դառնալ: Միշտ յուրահատուկ է եղել այդ պահն ու այդպես էլ մնացել է:
- Ինչպիսի՞ն են աշխարհն ու մարդիկ տեսախցիկի օբյեկտիվում ու շա՞տ են տարբերվում իրականությունից:
- Շատ: Իմ նպատակն ինքս ինձ, ապա եւ հանրությանն ապացուցելն է, որ յուրաքանչյուր մարդ առօրյայից շատ տարբեր ու կոնտրաստ կերպար կարող է լինել իմ կադրում: Բազմիցս է այդպես եղել, մանավանդ «Միստիկուս» շարքի դեպքում կերպարները բավական տարբերվող են: Անգամ նկարվողներն են զարմանում, որ հնարավոր է այդքան փոփոխության ենթարկվել մանր դետալների շնորհիվ, բայց ավելի շատ՝ հոգեբանական խաղերով, երբ զրույցի միջոցով փորձում ես ներքին վիճակը վեր հանել, շերտերով դասավորել ու ճիշտ կերպով հավաքել լուսանկարում:
- Այսինքն՝ մարդն էլ մինչեւ վերջ չի՞ պատկերացնում, որ իր ներսում այդ ամենը կա, եւ Դուք օգնում եք այն տեսանելի՞ դարձել:
- Ինչ-որ չափով գիտի, բայց վիզուալ դա չի պատկերացնում, ինչում էլ օգնում եմ:
- Օրեր առաջ 43 տարեկան դարձաք, տարիքի հետ ինչպե՞ս եք նշում տարեդարձերն ու վերաբերվում դրանց:
- Առանձնահատուկ չեմ վերաբերվում, ավելի շատ կյանքի փուլերն եմ կարեւորում: Ներկա պահին՝ անկախ նրանից, թե քանի տարեկան եմ, որ ժամանակաշրջանն է իմ կյանքի, պետք է արդյունավետ քայլ արած լինեմ: Այդպես եմ դատում կյանքիս ընթացքը:
- Հիմա ո՞ր փուլում եք ու ի՞նչ եք հասցրել անել:
- Հաշվի առնելով բոլոր բարդություններն ու դժվարությունները` թե՛ կյանքի հետ կապված, ու թե՛ աշխարհի մարտահրավերների, փորձում եմ այնպես անել, որ ստեղծագործականը երբեք չտուժի: Դեռ եղածն ինձ բավարարում է, բայց շատ պատասխանատու է, քանի որ մյուս տարի պետք է ավելին կարողանամ հասցնել, քան մինչեւ այս պահն իմ ունեցածն է:
- Եթե ամփոփելու լինենք ու հետադարձ հայացք նետենք Ձեր աշխատանքներին, ո՞րն եք համարում ձեռքբերում, որի համար միշտ գոհ կլինեք:
- «Միստիկուսի» համար այս տարի ստացած մրցանակն է, որը բավական թանկ է ինձ համար: Տարիներ շարունակ այդ մարտահրավերին մասնակցել եմ. կոմերցիոն, տեխնիկական ու փիլիսոփայական ամեն մանրուք հաշվի առնելով՝ չպետք է դավաճանեի իմ սկզբունքներին: Իսկ այդ ամենն ընդհանուր մի տեղում հավաքելը բավական բարդ է եղել, եւ համարում եմ՝ հաղթահարել եմ:
- Ինչպե՞ս է եղել տեսախցիկի հետ Ձեր առաջին ծանոթությունը:
- Լուսանկարչության հետ ծանոթացել եմ հայրիկիս միջոցով, իր հոբբին է եղել, միշտ նայել եմ նրա ամսագրերը, տպագրական սարքերը: Այն ժամանակ տեսախցիկը դեռ ժապավենով էր: Հետաքրքիր էր նկարահանման ընթացքին ծանոթանալ եւ այդ ամենի իմաստն ընկալել: Միշտ բզբզում էի, շատ ոգեշնչող էր ինձ համար: Իր տեսախցիկը Canon 55 էր, այն հիմա իմ ստուդիայում է: Դրանով սկսեցի 14 տարեկանում նկարել ինչն իմ աչքին դուր էր գալիս՝ ստվեր, ավտոմեքենա, միջատ: 2000-ին հստակ ընտրեցի իմ ոճը: Լսածս երաժշտությունը, դիտած կինոները, գաղափարախոսությունը, որ ձեռք էի բերել, սկսեցին ճանապարհ գծել ու օգնել հասկանալ իմ պատկերացրած ուղղությունը:
Սկսեցի ավելի մելանխոլիկ կադրեր անել: Չգիտեմ էլ ինչու՝ միստիկան ինձ մանկությունից շատ է հետաքրքրել, կարող էր լինել սերիալ, ֆիլմ, կամ Ագաթա Քրիստիի «Պուարոյի» գործերից որեւէ մեկը: Այդ մելանխոլիկ հոգեվիճակները հանգեցրին նրան, որ արդեն գիտեի, թե ինչպիսին է լինելու իմ հետագա գործունեությունը: 2006-ին անցա լուսանկարելու թվային տարբերակին, այն լրիվ այլ դռներ է բացում քո առաջ: Գրաֆիկ դիզայների իմ հիմնական մասնագիտությունը միավորեցի լուսանկարչության հետ ու սկսեցի ստանալ այն «փախած մտքերը», որ չեմ կարողանում արտահայտել: Եթե որեւէ մեկին էլ բացատրեմ, կմտածի՝ գիժ եմ: Այդպես 2009-ին ծնվեց «Միստիկուսը»:
- Դուք ծնվել եք Թեհրանում ու սովորել այնտեղ, ինչպե՞ս ստացվեց, որ որոշեցիք տեղափոխվել Երեւան:
- Չնայած, որ միշտ դժգոհ եմ եղել այդ երկրում ծնվելուս համար, բայց, բնականաբար, դա նաեւ իր դրական կողմերն է ունեցել իմ բնավորության, արվեստի ու մտածելակերպի ձեւավորման հարցում: Բայց որ այն ինձ հոգեհարազատ չի եղել, դա էլ փաստ է: Հիշում եմ առաջին օրը, երբ 2001-ին եկա Հայաստան, զգացի, որ այն ամենից, ինչ ինձ միշտ խանգարում էր, ձերբազատվել եմ:
- Դրանք մշակութայի՞ն խանգարող հանգամանքներ էին, թե՞ զգացական:
- Էներգիայի հարց էր: Իսկ այստեղ ամեն ինչ շատ հարազատ էր ինձ, չնայած պատկերացում չունեի երկրի մասին՝ եղանակը, շենքերը... Հասկացա, որ ճիշտ տեղում եմ ու կարող եմ սկսել անել իմ մտածածը: Տեղափոխվեցի Երեւան, սկսեցի սովորել Գեղարվեստի ակադեմիայում, ինչն ինձ շատ օգնեց ուսման, նաեւ մարդկանց մենթալիտետը հասկանալու հարցում, ու աստիճանաբար իմ մեջ եղած բացերը լրացվեցին:
- Իսկ մարդիկ Ձեզ ո՞նց դիմավորեցին, ինչպե՞ս այստեղ ընկերներ ձեռք բերեցիք:
- Շատ դժվար (ծիծաղում է,-հեղ): Մեկ ազգ, մեկ մշակույթը սխալ եմ համարում, որովհետեւ մենք մեկ ազգ ենք, բայց յուրաքանչյուրս՝ տարբեր մշակույթի տեր: Այդ մշակութային արգելքներն էին պատճառը՝ հագուկապից ու ակցենտից, մտածողությունից, մանկության սովորություններից սկսած, որ դժվար էր իրար հասկանալ: Տարբեր ֆիլմեր էինք նայել, երաժշտություն լսել ու լրիվ ուրիշ իրականության մեջ մեծացել, եւ սկզբում շատ բարդ էր այդ ամենը սինքրոնացնել: Մարդ պետք է փոխզիջումների գնա, ինչ-որ բաներ ընդունի եւ փոխի, ինչը կարեւոր է գոյատեւելու եւ հարմարվելու մեխանիզմում: Իսկ քանի որ այն ժամանակ չկար համացանցի հասանելիություն, մարդիկ չէին պատկերացնում, որ Հայաստանից դուրս հայ լինելն արդիական է: Դրսում ծնված ու մեծացած հայն իրենց համար մի քիչ խորթ էր: Դրա համար, բնականաբար, բախումներ, վեճեր, խնդիրներ եղան, բայց հենց այդ մարդկանց հետ մինչեւ հիմա «ախպերություն» է. բոլորս իրար սիրում, գնահատում, օգնում եւ հետեւում ենք: Երբ ինֆորմացիան սկսեց ավելի հասանելի դառնալ, շատերը փոխվեցին, ու ամեն ինչ հեշտացավ: Միշտ համարում եմ, որ հաջողության գրավականը քո գործը սիրելն է: Եթե ուզում ես որպես դրսից եկած հայ Հայաստանում հաջողության հասնել, պետք է սիրահարված լինես նրան՝ բոլոր թերություններով ու առավելություններով հանդերձ, ամեն ինչին՝ ընդհանուր փաթեթին: Դա երեւի այն կարեւոր կետերից է, որ այստեղ կարողացա հաղթահարել:
- Ո՞րն է Ձեր հաջողության գրավականը. Ձեզ ճանաչում են, բազմաթիվ նախագծեր եք անում, անվանի մարդկանց հետ համագործակցում:
- Ես ռեալիստ եմ ու ընդունում եմ իրականությունը, դա օգնում է: Բացի այդ էլ անընդհատ անելն ու սովորելն է, ինչն իմ հայրիկի օրինակով եմ տեսել. նա բժիշկ է, մինչեւ այսօր էլ, երբ գնում եմ իրենց տուն, գիրք է կարդում: Միշտ է պետք սովորել, որովհետեւ մասնագիտության մեջ հասունանալը սահման չունի, անվերջ է: Եթե երեւակայություն ունես, սիրում ես քո գործն ու պատրաստ ես նոր թարմացումներ անել, ուրիշ տարբերակ չկա՝ հաջողության ես հասնելու:
- Խոսենք «Միստիկուս»-ից, ինչպե՞ս որոշեցիք նախագծի անունն ու հասկացաք, որ այն առանձին շարք է լինելու:
- Դեռ 2008-ին այդ թեմատիկայով նկարների ցուցահանդես էի արել, բայց անունը չէի որոշել: Մտածեցի այդ գաղափարի շուրջ ամսագրի հետ համագործակցել, եւ մեզ խորագրի անուն էր պետք: Մի քանի տարբերակներ կային, ու հենց «Միստիկուսն» ընտրեցի: Գաղափարախոսությունը մարդու ներքին մելանխոլիան, հոգեվիճակը, դեպրեսիաները, դրական ու բացասական էներգիաները ցույց տալն է, բայց գեղարվեստական ատրիբուտներով, գրաֆիկական դիզայնի լուծումներով, լույսերով, դետալներով: Շարքը սկսեցի շոու բիզնեսի ներկայացուցիչների հետ: Շապիկների գլամուր կերպարների հետ կապված կարծրատիպերը պետք է ջարդեի ու ուրիշ անկյունով ներկայացնեի: Այդ խորագիրը տեւեց մոտ 1,2 տարի. 2013-ին սկսեցի արդեն ինձ համար անել իմ պատկերացրած կադրերը: «Միստիկուսը» ձեւավորվեց հենց այդ ժամանակ, հասկացա՝ ինչ ուղղվածությամբ եմ առաջ շարժվելու. բազմաթիվ սահմաններ կան, որ չպետք է հատենք, դրանք ինձ համար սկզբունքային են:
- Որո՞նք են այդ սահմանները, որ փորձում եք պարտադիր չանցնել, ու հե՞շտ է արդյոք:
- Նկարներում չպետք է տեխնոլոգիա կիրառվի, այն պետք է ժամանակաշրջան պարունակի, գաղափարախոսություն ունենա, լուծումները մինիմալիստական լինեն, բոլոր ատրիբուտների 90 տոկոսը ձեռքով սարքված են: Կադրը հավաքելիս ենք հասկանում, որ ստացանք մեր ուզածը: Նախապես էսքիզներ եմ անում, մտածում, թե ինչպիսին պետք է լինեն նկարները: Կարող ենք մեկ կադրի համար պատրաստվել, բայց վերջում հասկանալ, որ 4-5 կադր ունենք: Շատ հետաքրքիր ընթացք է, ստանալն էլ միստիկա է, չես հասկանում՝ վերջում ինչ է լինելու:
- Փաստորեն Ձեր նախագիծը սահման չունի, ամբողջ կյանքի համար է, քանի որ մարդու ապրումները չեն վերջանում:
- Միանշանակ, քանի որ մարդու հոգեվիճակը սահման չունի, նախագիծն էլ միշտ շարունակվելու է: Հետո հասկացա, որ «Միստիկուսը» պետք է դառնա նաեւ բրենդ, իր էսթետիկան փոխանցի ուրիշ հարթակ: Թեեւ բավական բարդ է, բայց 2018-ին սկսեցինք զարդերի ինքնատիպ դիզայն անել, որի գաղափարը նկարից է վերցված: Հիմա երեւի 7-8 զարդ կա, զուգահեռ սկսեցի մտածել աքսեսուարների մասին՝ գոտիներ, դրամապանակներ, պարֆյում: Ինձ համար հոտն այդ ընդհանուր գաղափարի մեջ շատ կարեւոր է, եւ ստեղծեցի 4 տարբեր հոտերով «Միստիկուս» օծանելիքը: Էլի մի քանի նախագծեր կան, բայց դեռ չեմ խոսի դրանց մասին: Հիմա պատրաստվում եմ 2-րդ գրքին, բոլոր նկարները պատրաստ են, վերջին աշխատանքներն ենք տանում, հուսամ՝ աշնանը կներկայացնեմ ցուցահանդեսով:
- Ինչո՞ւ են Ձեր հերոսները հիմնականում կանայք, մեր հոգին ավելի շատ ենթաշերտեր ունի՞, թե՞ դրանք ավելի շատ ենք ցուցադրում:
- Այդ հարցն ինձ հաճախ են տվել, չեմ էլ մտածել, որ այդպես պետք է լինի, պարզապես ստացվել է: Գուցե, կանանց կերպարները ստանալն ինձ ավելի հոգեհարազատ է: Տղամարդկանց դեպքում մոդելները պետք է շատ բացառիկ լինեն՝ հետաքրքիր բնավորությամբ, սանրվածքով, դիմագծերով:
- Դուք Հայաստանում իրականացվող շատ նախագծերի, ներկայացումների պաստառների, երգիչների, հոլովակների լուսանկարներն եք անում, Ձեզ հետ աշխատելու ի՞նչ պարտադիր պայման կա:
- Երբեւիցե չպետք է դավաճանեմ իմ աշխատանքային սկզբունքներին: Նախ եւ առաջ ինձ պետք է դուր գա, վիզուալ առումով ու տեխնիկապես պատկերացնեմ, թե ինչ ենք ունենալու վերջում: Եթե ասում եմ՝ ստացվելու է, խոսքիս տերը պետք է լինեմ: Որակը չպետք է զիջի իմ նախկին աշխատանքին, արտադրանքը պետք է լավը լինի: Չենք կարող հետաքրքիր ազդագիր ստանալ, բայց կինոն կամ էլ ներկայացումը զիջեն դրան, ու արդյունքում խաբենք ժողովրդին, ինչպես Netflix-ն է անում սիրուն փաթեթավորմամբ, բայց մեջը բան չկա: Միշտ գնում եմ ներկայացման փորձերը դիտելու, ներքին խոհանոցը պարտադիր տեսնելու, որ կարողանամ ճիշտ մատուցել:
- Ինչպես զրույցների դեպքում է, նույնն էլ լուսանկարելու. դիմացինի հետ պետք է վստահեք իրար, որ արդյունքի հասնեք: Ինչպե՞ս եք տրամադրում մարդկանց, որ բացվեն տեսախցիկի առջեւ:
- Չգիտեմ, հատուկ բանաձեւ չկա: Բոլորի հետ փորձում եմ լինել ընկերական ու անմիջական, որ իմ ստուդիայում իրենց լավ զգան ու չտեսնեն լուսանկարիչ-օբյեկտիվ-մոդել-լույս շերտերը: Կարեւոր է, որ տեսախցիկի առաջ բարդույթներից կարողանան ձերբազատվել: Դա երաժշտությամբ է արվում, աուրայով, հոտն է օֆիսի, ամեն փոքր մանրուք կարեւոր է: Գուցե, նրանից է, որ ստուդիան ինձ համար շատ հարմարավետ տարածք եմ սարքել, ու մարդիկ էլ իրենց հանգիստ են զգում:
- Նկարվելը նաեւ թերապիա է, նայելիս էլ հանգստանում ես, աշխատելու ընթացքում էլ:
- Իսկապես այդպես է, մարդիկ այդտեղ գալիս ու հեռանալիս լրիվ տարբեր են լինում: Այն էներգիան, որ ստանում են, շատ է փոխում նրանց: Հնարավոր է՝ մի քանի շաբաթ հետո գրեն ու ցանկանան նորից նկարվել: Զգում ես, որ այդ ընթացքը հաճելի է, օգնել է, հենց այդ թերապիան է, որ ասում ես:
- Ի՞նչ է ոգեշնչումը Ձեզ համար ու որտեղի՞ց եք ստանում:
- Կյանքում ապրած մելանխոլիկ պահերն են: Զգացել եմ, որ երբ այդ մելանխոլիայի չափաբաժինը պակասում է, ստեղծագործական ընթացքը դանդաղում է:
- Եկեք բացատրենք այդ մելանխոլիա կոչվածը, ի՞նչ է այն իր մեջ ներառում:
- Ամենափոքր բաները, որ կարող են ճնշել, հիասթափություններս, տխրությունը, բայց դրանք ինձ համար բացասական չեն: Իմ ամենասիրելի եղանակն աշունն է, երբ հետաքրքիր անձրեւ է գալիս, մռայլ է: Ինձ ճանաչողները գիտեն, որ այդ եղանակին ստեղծագործելու տրամադրությունս միանգամից վայրենի կերպով արթնանում է: Գուցե, դրանք իմ հոգեբանական բզիկներն են, բայց հենց ինչ-որ բանից սկսում եմ էմոցիոնալ առումով ազդվել, նոր բաներ եմ մտածում:
- Չե՞ք վախենում, որ այդ մելանխոլիան կկլանի, կսկսի դուր գալ ու անգամ դեպրեսիայի կվերածվի:
- Շատ է եղել, որ բավական խորացել է, ճնշել, բայց կարողացել եմ հաղթահարել ու վերադառնալ: Նաեւ դեպրեսիա է դարձել, բայց ես բոլոր ապրումներս ներարկել եմ «Միստիկուսի» մեջ: Կադրերում իմ զգացածն եմ պատկերել, ու դրանք ամենաբարձր տեղերի համար են պայքարել: Եղել է նաեւ, որ մի քանի ամիս մելանխոլիա չի եղել, ամեն ինչ լավ է թվացել, բայց այն ինձ պետք է, քանի որ ստեղծագործելս դրանից է կախված, ինձ համար հոգեւոր սնունդ է ծառայում:
- Վերջերս ցուցահանդեսում հաղթած նկա՞րն էլ նման ապրումներից է ծնվել:
- Այն «Ին եւ յան» թեմայով է, որը բավական ծեծված է, ու հնարավոր ձեւերով նկարել են: Իմ դեպքում արտահայտվեց այն առումով, որ ցանկացած բարի երեւույթի մեջ 2 խազ չար կա, ու հակառակը: Այն, ինչ ես ստացել եմ, մութ եւ լույս հասկացությունն է՝ մարդու կյանքում կարող է ծայրահեղ լուսավոր ու մռայլ լինել: Բոլորի հետ էլ պատահում է, երբ միանգամից փակվում ենք, կամ էլ լուսավորվում, բայց անգամ ամենախավար շրջանում, միեւնույն է, մի երկու լուսավոր բան լինում է: Այդ կադրը հաղթեց, որովհետեւ թե՛ տեխնիկապես, ու թե՛ գաղափարապես բավական դժվար միքս էր: Նախապես էսքիզ եմ արել, բոլոր շարժումները ֆիքսել, որ ձեռքերը դեմքին չխանգարեն: Մոտ 3-4 ժամվա ընթացքում ենք ստացել իմ թիմի հետ, որը նույն նվիրվածությամբ ու գաղափարով է շարժվում: Ոճաբանն ու դիմահարդարողն են Սարգիս Մկրտչյանն ու Հասմիկ Մայիլյանը: Տարիներ է՝ միասին ենք աշխատում, մեր «Միստիկուս» ընտանիքն է: Մեզ մոտ ամեն ինչ շատ օրգանական է ստացվում:
- Ինչպե՞ս են Ձեր հասունանալու ու մեծանալու հետ փոխվել նկարները, տարբերություն զգո՞ւմ եք:
-Երիտասարդ տարիքում արած կադրերս ավելի ագրեսիվ էին, իսկ վերջին 10 տարվա ընթացքում՝ ավելի հոգեբանական: Մարդու վրա եմ կենտրոնանում, ներքին խաղերի ու խնդիրների: Իմ նպատակն է, որ ներքինն ու արտաքինը միասին հետաքրքիր համադրվեն:
- Մեր լուսանկարիչ Էմինի Արիստակեսյանի՝ տարիներ առաջ «Կիսաստվեր» նախագծի համար ասել եք. «Ես մարդ եմ, ով ցանկանում է լինել անկեղծ, կատարել ճշգրիտ, վարվել նվիրված: Իսկ դրանց հասնելու համար ձգտում եմ անել ամեն ինչ: Ու հաճախ, նայելով հայելուն, շտկում եմ քայլերս, չէ՞ որ իրադարձության հակառակ կողմը երեւում է այնտեղ»: Իսկ հիմա ի՞նչ կասեիք:
- Նույն բաները, ընդհանրապես ոչինչ չի փոխվել: Հայելին ինձ համար կողքիս կադրն է, որ ինձ կարողանամ տեսնել ու շտկել: Ամեն ինչը նույնն է մնացել, պարզապես այդ ամենը ձգվել է ու պնդացել:
- Մոտոցիկլետների նկատմամբ Ձեր սիրուց էլ խոսենք, ինչպե՞ս եղավ, որ գնեցիք ու սկսեցիք վարել:
- Մոտոցիկլերի հետ կապված ամեն ինչ ինձ դուր էր գալիս մանկությունից, մոտիկից չէի էլ տեսել, բայց այդ «կինոյի տղա» միտքը գրավում էր: Մեծ տարիքում սկսեցի աքսեսուարներով այդ բացը լրացնել, ամեն խանութից պարտադիր մի բան էի վերցնում՝ հագուկապի մաս, հուշանվեր, բաժակ, գոտի կամ էլ թեւնոց: Ու 2018-ին հանկարծակի որոշեցի, որ գնում եմ մոտոցիկլ, կամ էլ թեման փակում: Բնավորության այդպիսի գիծ ունեմ, որ միանգամից հստակ քայլերի եմ դիմում: Նախ որոշեցի սովորել վարել, որ հասկանամ, թե այն որքանով է իմը: Ամեն ինչ իմ ուզածով պետք է լիներ, քանի որ թաթախվում էի այդ ամենի մեջ, պետք է լավագույնը գնեի՝ Harley Davidson ձեռք բերեցի. վիզ դրեցի եւ գտա այն: Հենց առաջին պահից, երբ նստեցի, հասկացա, որ իմն է, դզում է (ծիծաղում է,-հեղ.): Արդեն մոտո վարողների ընկերական շրջապատ ունեի, սկսեցինք հանգստյան օրերին միասին գնալ, ու այդպես դարձավ ավանդույթ: Ամիսը 2-3 անգամ մի քանի հոգով պարտադիր գնում ենք վարելու Հայաստանի տարբեր կողմերում, ամեն անգամ նոր ուղղություն ենք ընտրում: Նկարներով են կիսվում իրար հետ, շփվում ենք, սուրճ խմում, ընդհանուր մշակույթը շատ հետաքրքիր է:
- Մի քիչ էլ Ձեր դստեր մասին կպատմեք, ինչպիսի՞ն է նա ու ի՞նչ հետաքրքրություններ ունի:
- Մանեն 11 տարեկան է, սիրում է դիզայն, ֆոտո, բեմական բաներ անել, հաճախ եմ իրեն ներգրավում իմ աշխատանքում, որ ընթացքը տեսնի: Փորձում եմ հարթակ տրամադրել, որ սիրելու դեպքում կարողանա մուտք գործել այս աշխարհ: Ամեն ինչ կսովորեցնեմ ու կտամ իրեն: Պետք է ճիշտ ներկայացնեմ ամեն ինչ, որ կարողանա ընտրություն կատարել: Միասին հաճախ հետաքրքիր զրույցներ ենք ունենում արվեստի մասին, առօրյայի, հոբբիների, մոտոներ է սիրում, ինձնից շատ է ավտոմեքենաներով հետաքրքրված, ուշքը գնում է: Միասին շատ լավ ու հավես ենք շփվում:
- Արվեստներից ո՞րն է Ձեզ համար յուրահատուկ:
- Քանդակագործությունն եմ շատ սիրում, ճարտարապետությունը: Ինձ միշտ թվացել է, որ մոնտաժն ու վիդեոարտադրությունն էլ հետաքրքիր են: Սիրում եմ նաեւ ճամփորդել, բայց լինել արվեստի հետ կապված վայրերում:
- Նմանատիպ արվեստային ուղեւորություններից ո՞րը կհիշեք:
- Հիմնականում ամենուր փորձում եմ թանգարաններ այցելել, այն տեսարժան վայրերը, որտեղ պատմություն կա: 2018-ին ԱՄՆ-ում Մեծ կիրճ գնացի, Ալկատրաս բանտում եղա, նման տեղերի սիրահար եմ, որ նոր բաներ սովորեմ ու քաղեմ: Դալիի թանգարանն էր հետաքրքիր, 2018-ին Վինչեսթերի տուն-թանգարանում եղա, շատ փախած տուն էր, այնքան միստիկա կար մեջը, պետք էր մարսել այդ ամենը (ծիծաղում է,-հեղ.):
- Իսկ Հայաստանում այդպիսի վայրեր կան, ո՞ր լցվում եք:
- Շատ կան, թեեւ հիմա աստիճանաբար պակասում են, որովհետեւ ամեն ինչ փոխվում է: Երեւանը շատ մելանխոլիկ քաղաք էր, երբ եկա: Մայթերը, շենքերը, անձրեւը, լրիվ իմ ուզածն էին: Քաղաքից հենց դուրս ես գալիս, քարուքանդ ու պատմություն ունեցող այնքան բաներ կան Սովետից մնացած: Ժամանակին ինչքան շունչ է եղել, շատ բան է արվել ու հիմա միանգամից լռություն է:
- Ինչի՞ մասին է լուսանկարչությունը՝ մարմնի՞, հոգո՞ւ, թե՞...
- Կյանքի մասին է, ամեն ինչի, բոլորի միքսն է:
- Հոգեվիճակներից առավել դժվար ի՞նչն է նկարել՝ մո՞ւթը, թե՞ լույսը:
-Ես միասին եմ սիրում, այդ դեպքում է իսկապես սիրուն լինում:
- Ո՞ւմ կուզեիք նկարել, որ դեռ չեք արել:
-Իմ ամենասիրելի խմբերից մեկի՝ «Մետալիկայի» երգիչ Ջեյմս Հեթֆիլդին, շատ հավես ֆոտոսեսիա կանեմ:
- Իսկ փորձե՞լ եք քայլեր ձեռնարկել այդ ուղղությամբ:
-Վախենում եմ (ծիծաղում է, -հեղ.), իրենք գիգանտ են:
- Ի՞նչ կա կադրերում, որ չկա կյանքում:
- Խորություն ու ժամանակ. այն քեզ մտածելու առիթ է տալիս:
- Ինչպիսի՞ն է գեղեցիկը Ձեր պատկերացմամբ եւ ո՞վ է գեղեցիկ:
- Էսթետիկն է գեղեցիկ: Դա բնավորության գիծն է, հայացքը, սովորությունը, ճաշակը, կրթությունը, միլիոն բան կա, որ կուտակվում է ու փազլի պես հավաքվում: Այդ մարդը սկսում է քեզ դուր գալ ամեն ինչով, եւ դու իրեն ամեն առումով գեղեցիկ ես պատկերացնում:
- Ինչո՞ւ է ժամանակակից աշխարհում կադրը, պատկերն այդքան արժեւորվել:
-Դեպրեսիայից: Մարդիկ ուզում են արագ գնահատվել, հայտնիանալ, արագ գեղեցկանալ, իրենց ներկայացնել, եւ սոցցանցերը տալիս են այդ հնարավորությունը: Կարծում են՝ այդքան անթերի են, մշակված, եւ երբ կողքից որեւէ մեկը անկեղծ կարծիք է ասում, անսովոր է լինում: Ցավոք, ընդհանուր խնդիր է, բոլորս էլ ինչ-որ չափով առնչվում ենք դրան, բայց եթե սահմանն անցնում ես, խորտակվում ես: Գիշերը, որ գնում ես քնելու, մի 5 րոպե գոնե ինքդ քեզ հետ անկեղծ ես լինում, դա ամենահոգեւոր ժամանակն է, եւ իսկապես գիտես քո խնդիրները: Հույս ունեմ, որ հոգեւորը երբեք չի մեռնի:
- Կա՞ տաղանդ, որ կուզեիք ունենալ:
- Երաժիշտ լինել:
- Ձեր լուսանկարները ո՞ր երաժշտության հետ են համեմատելի:
- Ծանր, մելանխոլիկ ռոքի:
- Զրույցը սկսեցինք ու նաեւ վերջացնենք նկարով, ո՞րն է Ձեր արած յուրահատուկ կադրը:
- Չկա այդպիսին: Հենց հիմա էլ եթե փորձեմ ընտրել, մի 10 գործ կնշեմ: Տարբեր մտքեր ունեն, ասելիք ու համեմատելի չեն:
Զրույցը՝ Հասմիկ Բաբայանի
Լուսանկարները՝ Էմին Արիստակեսյանի
BRAVO.am
Կարծիքներ
Հարգելի այցելուներ, այստեղ դուք կարող եք տեղադրել ձեր կարծիքը տվյալ նյութի վերաբերյալ` օգտագործելուվ Facebook-ի ձեր account-ը: Խնդրում ենք լինել կոռեկտ եւ հետեւել մեր պարզ կանոներին. արգելվում է տեղադրել թեմային չվերաբերող մեկնաբանություններ, գովազդային նյութեր, վիրավորանքներ եւ հայհոյանքներ: Խմբագրությունն իրավունք է վերապահում ջնջել մեկնաբանությունները` նշված կանոնները խախտելու դեպքում: